Välkommen till Puchverkstan. Sveriges bästa puch-forum

Diskutera puch modeller, frågor och allmäna småtipps.

Moderator: Staffan

Av falk1
Startar ej.
Brytare och kondensator är bytt. Gnista finns. startar ej på startgas heller
Tagit isär motorn och bytt p-boxarna till vevaxeln. fortfarande inget liv
Någon ide någon ??
Av Bengt_spoke
Har du rengjort och kollat så förgasaren funkar som den ska? Blir stiftet blött?
Av falk1
förgasaren är rengjord och stiftet blir blött i bland. Har mätt undertrycket i förgasaren 0,2 hpa så den måste suga som den ska. Eftersom gnista finnes så borde det inte vara spolen, men jag vet inte om det kan vara spolen ändå. kan ju vara att den inte orka trycka fram gnistan på stiftet när det blir kompression, (bara en tanke). Jag vet inte om det är någon som har haft gnista men ändå fått byta spolen
Av Bengt_spoke
Vore ju lite anmärkningsvärt ifall det vore ett sånt enkelt problem på din också men. Jag startade nyligen en tråd om att min florida jävlades, jag hade också gnista och allt tydde på att det inte borde ha varit något problem men den vägrade. I ren desperation så drog jag iväg och köpte ett nytt tändstift efter att ha kollat upp precis vilket som skulle sitta där och nu, Från att ha varit heldöd så startar den på första kicken varje gång.

Jag är en total novis så jag vet inte men det kan ju hända att det är så enkelt även på din.
Av Bengt_spoke
Har du kollat så det är rätt sorts stift? Brorsan kom förbi med nåt stift medans min jävlades och då gick den igång en gång. sen var det samma vända. Sen jag kollade upp och skaffade rätt så har det dock gått som smort! Känns ju väldigt trivialt när man har gnista men uppenbarligen så är det kinkigare än man tror (antar jag)
Av falk1
Jo alla tips är välkomna så det ska jag prova med ett som skall tillhöra motorn. Tackar så länge :-)
Av falk1
För er som vill ha resultatet så var det fel på spolen. Nu startar den lätt som en plätt
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Styla dig med de snyggaste Puchverkstan kläderna!