Välkommen till Puchverkstan. Sveriges bästa puch-forum

Diskutera puch modeller, frågor och allmäna småtipps.

Moderator: Staffan

Carl skrev:Men hur justera man då om motorn går illa?
Är det bara att hålla på å byta huvudmunstycken för att få den att gå bra?
Jupp, eller också byter du till ytterligare en ny med ställbart munstycke.. :?
Min erfarenhet är att binggasarna sällan funkar som önskat, men det går ju få motorn att gå skapligt iallafall :)
Det går ju ställa om soppanålen oxå. Vid vilket gaspådrag/varvtal går motorn dåligt?
Av Carl
Tack för svaren än så länge.
Nu är det så att ja inte varvat ur motorn ordentligt än.
Har nämligen ett annat problem först.
Jag har bytt cylinder till en 5,5h.
Vid lite högre varv, säg att jag kör i 25-30km/h så börjar motorn knacka rätt ordentligt, låter som vibrations järn mot järn skrammel.
Har kollat, att inte kolven tar i toppen, att pilen på kolven är neråt mot avgas, att inge repor eller synliga skador finns på kolv, cylle eller topp.
Va kan detta bero på? Kan de va att den går så himla magert att den börjar låta så, om de är ev något läckage på luft/bränsle sidan?
Tack igen.
Hur fräsch är vev å sånt? Motor renoverad nyligen? Ja e inte så insatt i hur maxi-motorerna ser ut, men kolla så inte vevstaken glappar upp/ ner till att börja med. De kan slammra hemst ifall lagret/bussningen som kolvbulten går igenom är sliten oxå...
Skulle hjälpa me en video så man hör hur de låter! :)
Av Carl
Det var inget skrammel innan ja bytte cylinder å förgasare.
När jag tog bort den gamla cylindern så kände ja på vev/stake å det kändes bra, allt gick bra att få dit, nållager å bult gled in fint, behövde inte knacka på kolvbult eller dyl.
Ska ta en prov tur ikväll så ska ja spela in.
Har bytt bränsle slang ( då den drog lite luft från den gamla) samt så monterade jag dit gamla topplockspackningen också.
Hoppas det var det som spöka.
Om inte annat hör jag av mig ikväll.
Tack för att du/ni tar er tid.
Hej.
Nu har jag tagit en provtur utan skrammel:)
Så frågan vad det var som var felet, topplockspackningen eller bränsleslangen.
Visserligen så läckte soppa slangen ytligt.
Men sen så var det skillnad på topplockspackningarna, den gamla hade ett litet håll i nedre kant(är motsvarande håll i cylindern som går till avgassidan) medan den nya hade inget håll och täppte för hållet i cylindern.
Kan det lilla hållet i topplockspackningen som var felet samt vilken funktion fyller det hållet?
Alltså: skramlat försvann när jag satte ditt gamla topplockspackningen( den med lilla hållet) och bytte soppa slang.
Tack.
Haha! Ja om det skulle vara soppaslangen är du nog ensam om att ha haft nått sånt problem :lol:
Men det är ju altid bra med problem som är lätt att hitta och åtgärda!
Kul att du fick den att funka :D

Dedär hålet ha ja oxå funderat på va de e till, fast moppen startar både med och utan, så ja har inte lagt nån större mängd energi på att leta fram vad det gör :wink:

Mvh.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Styla dig med de snyggaste Puchverkstan kläderna!