Välkommen till Puchverkstan. Sveriges bästa puch-forum

Diskutera puch modeller, frågor och allmäna småtipps.

Moderator: Staffan

Av polytone
Har köpt en fin Dakota till min son som fyller 15 om 10 dagar. Dock har den ett vinande ljud ifrån motorn(skärande). Den är också extremt svag i motlut. I vissa backar får man gå bredvid moppen :( Har köpt en orginalcylinder med kolv(ny) men behöll det gamla topplocket som verkar planat. Har även köpt ny förgasare och kollat så avgassystemet inte är igensotat. Bytt tändstift har jag också provat, samt nytt drivpaket. Den startar lätt men så fort man ska köra iväg så är den extremt slö. Jag bor i Nyköping och kan inte klyva motorer och kolla lager och sånt. Finns det något erkänt proffs på Puch i sörmland, östergötland eller sthlm tro? Tips på vad det kan vara för fel mottages tacksamt!
Av polytone
Hasse skrev:Tändningen kan ju stå helt fel :?
Har testat att vrida tändplattan åt båda hållen och det blir bara sämre. Brytaravståndet verkar ok.
Användarvisningsbild
Av Mallgroda
Det finns ett uttryck som heter hur fort vill du åka och hur mycket får det kosta ? Min dakota har tagits rätt så långt i bägge avseendena. Fullt åkbar på mopperallyna i "normal" hastighet men med bra tryck i när det behövs. Motorn är uppbyggd kring ett par blockhalvor med stora överströmmare, en gilardoni reedventil 75 cc cylinder som är borrad och omnicasilad för att en Derbi GPR kolv används. En 4 mm spacerplatta under cylindern används för att få rätt kolvtappshöjd. Cylindern portad S3 av håkan argander på tivedens motor till 192 grader avgasport, topplocket bearbetat för att få 0,7 mm klämspalt. Ett 8 läppars Vforce3 reed är monterat. 24 mm mikuni flatslideförgasare. Avgassystem handbyggt av racepipe för att maximalt utnyttja cylinderns egenskaper. Brytarlöst tändsystem. Bromsades i bänk till 15,93 Hk på bakhjulet. Fart och styrka finns så det räcker

Bild

Bild

Bild
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Styla dig med de snyggaste Puchverkstan kläderna!