Välkommen till Puchverkstan. Sveriges bästa puch-forum

Co2 och blårök.

Moderator: Staffan

Av filip93
Tjena! Kan inte särskilt mycket om moppar och har köpt ett effektrör till min puch maxi. tyvärr går den inte något snabbare och har bara tappat i axx. vad kan vara fel? funkar det inte om alla andra delar är orginal?
Årsmodellen är -94
//Filip
Av Erik Lindh
filip93 skrev:Tjena! Kan inte särskilt mycket om moppar och har köpt ett effektrör till min puch maxi. tyvärr går den inte något snabbare och har bara tappat i axx. vad kan vara fel? funkar det inte om alla andra delar är orginal?
Årsmodellen är -94
//Filip

hade ett fuego rör t min nevada, RENA BLUFFEN blev något starkare å låt fränare ...men nu har ja avstämpt.
kan nog vara så att du behöver fila lite men vad är de för rör?
Av Linus
filip93 skrev:Köpte det från puchverkstan.se Kolla denna länk så hittar du röret en bit ner. http://www.puchverkstan.se/?m=7&s=3&p=16

Vad menar du med att fila lite??
//Filip

Effekt röret på Puchverkstan.se är inget vidare bra rör... bättre att be någon bygga och räkna på ett avstämt åt dig.
och med "fila" menar han att du kanske skall porta cylindern lite, dvs "förbättre" öppningstider och areor på portarna i cylindern för ökad effekt (om allt går som det skall).
Användarvisningsbild
Av PuchPelle
Köpa PE-performance rör elle :lol:
Av Linus
PuchPelle skrev:Köpa PE-performance rör elle :lol:
ni får nog öva en HEL DEL på era headers innan ni ens funderar på det ;) inte för att vara taskig mendet finns BRA mycket bättre rör till Maxi utan 4 kantig header :P
Användarvisningsbild
Av PuchPelle
ja va flane, vi kan göra bättre om vi vill, de va bara de att vi inte orka på eriks, har du inte sett kröken på min räser, de e bara att fylla röret me sand och svetsa igen ändarna och sedan värma å böja :)
Användarvisningsbild
Av PuchPelle
aa de går de me
Av quvu
PuchPelle skrev:ja va flane, vi kan göra bättre om vi vill, de va bara de att vi inte orka på eriks, har du inte sett kröken på min räser, de e bara att fylla röret me sand och svetsa igen ändarna och sedan värma å böja :)
men den headern har ju INGEN vinkel alls utan bara ett parallellt rör :shock:
Användarvisningsbild
Av PuchPelle
Ööö VA??? den har precis samma vinklar som originalröret, bara att den e typ 5mm större, för att de andra röret va rostit...
Användarvisningsbild
Av PuchPelle
:idea: aha men den behöver la inte va konad elle
Av quvu
Håller med Mopar!

klart man ska ha konad header.
vad jag vet så har ALLA nyare maskiner konat rör direkt från cylindern.
Av Linus
quvu skrev:Håller med Mopar!

klart man ska ha konad header.
vad jag vet så har ALLA nyare maskiner konat rör direkt från cylindern.
jag som va helt ute å cykla.... måste börja sova mer än 2-3 timmar per natt xD
Av greggel
ja du linus...du får sova på saken.. :D ...har man rak header så tappar man ju liksom en stor del av meningen me avstämt... :shock:
Av Erik Lindh
om mna inte ska ha konad heade kan man lika gärna köpa ett "efektrör" med större krök....av erfarenhet vet ja att så kallade "efekt rör är rena bluffen :P min blev bara lite starkare och lät lite tuffare :mrgreen:
Av robban30+
Erik Lindh skrev:om mna inte ska ha konad heade kan man lika gärna köpa ett "efektrör" med större krök....av erfarenhet vet ja att så kallade "efekt rör är rena bluffen :P min blev bara lite starkare och lät lite tuffare :mrgreen:
Jag håller inte med alls.
Jag kör själv utan konad header och resten är ett uträknat och handgjort expantionssystem,det fungerar fan så mycket bättre än ett "effektrör"
Mina erfarenheter.

Sedan säger du att motorn blev lite starkare och lät tuffare?
Och exakt hur då är det en bluff? :lol:
Av Erik Lindh
jag menar inte avstämt utan sånna man kan köpa, universal typ. de va en gubbe som på stod att de kunde ge 10km/h men ja tycker inte de gav ett skit, som sagt den blev aningen starkare och lät lite tuffare :P
Av luddebo
Jag tycker det säger sig själv varför det är lämpligare med konad header, utan så får man ju mkt sämre flöde och gaserna kan inte börja expanderna förens de når första konan.
Av vihan
Troligen så är röret avstämt till ett varvtal som ligger över de din maskin varvar.

Själv kör jag med ett nytt 28mm trimrör
(ser ut som orginal) Gav lite bättre effekt och acc.
Och då kör jag pluggat :)

Men når endå 50 km/h

Låter lite mer då jag kör uta luftburk pga av för stort munstycke men sportfilter och mindre munstycke är beställt.

(Detta gäller en plugga maxi)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Styla dig med de snyggaste Puchverkstan kläderna!