Välkommen till Puchverkstan. Sveriges bästa puch-forum

Tänd livsgnistan igen.

Moderator: Staffan

Av stoffe
Hej, jag har köpt en tändplatta och svänghjul med magneter till en Puch Korado på tradera, det är nämligen ett brytarlöst system. Jag har en Puch Maxi som jag tänkt uppgradera till brytarlöst med hopp om lite kraftigare gnista då orginalsystemet är ganska klent. Märks när man höjer kompressionen ordentligt.. Hur som helst, jag vill ha ett elschema för tändsystemet till en Puch Korado, var hittar jag ett sånt?
Av stoffe
nu har jag hittat ett.. stuvsta mopedservice hade ett som de skickade till mig. så nu ska jag uppgradera till brytarlöst nu när jag äntligen har alla delarna. blir lite ballt med 12volt elsystem på puch maxi oxå! :D
Av stoffe
hej nej det är ingen värsting, men jag testade att höja kompet till 15:1 för E85 drift och då orkade inte orginal tändsystem med, därför ville jag uppgradera det. men jag har inte börjat skruva med det än. är ju rätt enkelt att plocka från en nyare modern moped som puch korado och montera på en av de gamla hederliga puchmopederna -87 och tidigare. bra och enkelt sätt att få CDI tändning på en gammal motor.
Av stoffe
Nu har jag monterat CDI tändningen och motorn tänder 4 gånger per varv.. det är lite galet för det var inte så här jag hade tänkt mig. Jag har ingen anning om vad jag ska göra nu. Förövrigt så passade alla delarna fysiskt från puch korado till puch maxi utan problem. Säkert nån felkoppling kanske.. Elschemat som jag har verkar inte stämma heller.
Metrakit 50cc

Hej. Har en metrakit 50cc puch cylinder liggandes […]

Styla dig med de snyggaste Puchverkstan kläderna!