Välkommen till Puchverkstan. Sveriges bästa puch-forum

Tänd livsgnistan igen.

Moderator: Staffan

Av Christer
Hej har lite bekymmer med min puch. Den baktänder under hård belastning och tappar effekt så fort den blir varm. Den dungerar bra dom första 2km. men sen börjar den tappa effekt och vid fullgas så baktänder den.
Brytarna öppnar 0.4 och förtändningen är på 2mm. Det sitter 5.5 :a på den med Bing 15 förgasare.
Någon som har en aning av vad det kan vara. Har ställt tändning och provat olika blandningar i bränslet men kommer inte underfund med va de kan vara.
Av Viloläge
Hej , har den gått bra innan och har du gjort nåt med den ?
Olika bränsleblandningar ??

Jag vet inte vad det är , kanske tändspole som blir dålig varm eller kondensator eller tändkabel/tändstift ?
Om du provat med annat tändstift så prova med en annan tändplatta .

Annars kan tätt tanklock och/eller bensinkran djävlas efter en stunds fullgaskörning, men då typ dör den och rycker.
Av Christer
Jag bytte tändstift, hjälpte inte. Provade att byta till en annan tändplatta som jag hade liggandes. Nu går den som en dröm igen. UNDERBART!!! Vet dock inte vad som va problemet med den gamla plattan, får forska i de när jag får tid.
Ett annat problem som dock uppkom via bytet av tändplatta var att jag inte har nått framljus längre. Ingen spänning ut ur gul kabel och inte utslag av motstånd på multimeter vid ljusspole. Ska dock inte vara nått större bekymmer.
Metrakit 50cc

Hej. Har en metrakit 50cc puch cylinder liggandes […]

Styla dig med de snyggaste Puchverkstan kläderna!